1Lelong

1Lelong
LELONGLINE RESOURCES - GUIDE SERVICES adalah PENERAJU UTAMA di Malaysia menyediakan perkhidmatan info dan panduan mengenai pembelian kenderaan LELONG serta menyediakan PANDUAN AKSES ONLINE

Rabu

30 Tahun

30 tahun lebih jualan kenderaan dibuat secara lelong di lebih kurang 30 lokasi/tempat di seluruh Malaysia, sekurang-kurangnya 1 lokasi/tempat lelong disetiap negeri atau 4-6 lokasi/tempat lelong dan paling banyak lokasi/tempat lelong adalah sekitar Klang Valley iaitu sekitar selangor yang berdekatan dengan Kuala Lumpur ada 6 lokasi/tempat lelong serta sekitar kuala lumpur ada 3 lokasi/tempat, keseluruhan sekitar klang valley ada 9 lokasi/tempat lelong, setiap bulan antara lebih kurang 20-30 kali jualan kenderaan secara lelong sekitar klang valley. Setiap bulan lebih kurang 60-80 kali jualan kenderaan lelong dibuat dan jualan kenderaan lelong dibuat pada setiap bulan di setiap negeri seluruh Malaysia kecuali perlis, putrajaya, labuan serta tempat dan jualan kenderaan lelong tertakluk pada ketentuan pihak pengendali yang berkenaan sahaja. Sebaik saja anda daftar dengan sms kan nama dan no.kad pengenalan serta setelah buat bayaran fees services RM 2 ribu, anda diberikan Panduan Akses Online iaitu senarai link-link web yang memudahkan anda dapatkan pelbagai info jualan kenderaan lelong yang dikemaskini serta tertakluk pada perubahan dari masa ke semasa, segala info jualan kenderaan lelong di kemaskini oleh legal owner atau pihak pengendali tempat jualan kenderaan lelong yang berkaitan. Dan bagi yang ingin dibawa terus ke tempat jualan kenderaan lelong, tambahan RM 1 ribu sebagai bayaran untuk dibawa dan diberikan panduan pembelian di tempat jualan kenderaan lelong jadi RM 3 ribu untuk panduan akses online dan dibawa terus ke tempat lelong. 
Dengan akses online atau Panduan Akses Online pelbagai info jualan kenderaan lelong mudah diakses melalui handphone berinternet anda.semudah just touch screen atau teknologi telefon mudah alih kini bagaikan cuma pejam dan celik saja dah tahu kenderaan yang di perlukan ada di mana, tempat lelong di mana dan pembelian boleh dibuat direct melalui handphone/online. 
Pembelian kenderaan lelong adalah berkaitan dengan proses serta tindakan yang sepatutnya dilakukan oleh anda sendiri tanpa agen, tiada broker dan tiada mana-mana pihak yang melakukan apa-apa proses serta tindakan bagi pihak anda. Pembelian kenderaan lelong juga tidak boleh ditawarkan terus tanpa lalui proses dan tindakan yang sepatutnya iaitu jualan serta pembelian melalui proses jualan lelong. Pembelian kenderaan lelong amat penting diketahui mengenai pelbagai proses dan tindakan yang sepatutnya dibuat oleh anda sendiri. Bukan setakat tahu alamat tempat lelong atau sekadar tahu harga yang murah. Maklumat asas jualan lelong seperti list atau senarai lelongan seperti alamat tempat lelong, senarai harga, jenis atau jenama kenderaan, tahun pendaftaran serta pelbagai info jualan lelong mudah dipaparkan melalui handphone berinternet dan info-info asas berkenaan merupakan maklumat umum saja malah link-link web tempat lelong juga mudah di akses secara umum atau terbuka pada umum. Kini, boleh dikatakan kebanyakkan atau keseluruhan tempat-tempat jualan kenderaan lelong yang buat jualan kenderaan lelong secara atas talian atau online, ini amat memudahkan anda buat pembelian kenderaan yang dijual secara lelong. Tetapi sebagai pembeli anda sepatutnya tahu segala yang sepatutnya bagi tujuan pembelian kenderaan lelong atau sekurang-kurangnya perkara-perkara asas yang boleh anda dapatkan panduan dengan berdaftar serta berbayar dengan pihak Lelongline Resources. 
Bagi tujuan atau jika anda benar-benar serius untuk buat pembelian kenderaan yang dijual secara lelong, anda perlu tahu pelbagai info mengenai jualan kenderaan lelong. Ada 3 proses atau tindakan yang sepatutnya dibuat, 1-Dapatkan info atau maklumat asas jualan kenderaan lelong seperti info lokasi/tempat lelong, senarai jualan lelong seperti jenis/jenama/tahun kenderaan didaftarkan dan pelbagai lagi info asas jualan kenderaan lelong melalui handphone anda, 2-Ketahui info-info yang kritikal berkaitan kenderaan seperti kenderaan potong, tiada dokumen atau tiada kad pendaftaran, saman tertungak, tukar enjin tak endose, gangguan no.enjin dan gangguan no.casis, tiada A/P dan pelbagai masalah yang menyebabkan kenderaan lelong yang dibeli tidak boleh dibuat tukarnama, info berkenaan dimaklumkan oleh pihak Lelongline Resources setelah daftar dan bayar fees guide dan anda juga dimaklumkan tindakan-tindakan yang sepatutnya dibuat iaitu:- 3-Ketahui tindakan-tindakan yang sepatutnya dibuat samada 3.1-Tindakan sebelum buat pembelian, 3.2-Tindakan semasa buat pembelian dan 3.3-Tindakan setelah buat pembelian. Urusan pembelian kenderaan lelong agak mudah jika anda tahu pelbagai info bagi melindungi hak anda sebagai pengguna yang di lindungi atau dibawah bidang kuasa undang-undang. Jika sekadar tahu alamat, tahu tengok kenderaan yang cantik pada harga murah dan anda buat pembelian, mungkin anda 'bergantung' pada nasib samada baik atau sebaliknya. Urusan yang melibatkan wang khususnya buat pembelian kenderaan lelong ini jika lakukan apa-apa kesilapan samada dalam atau luar pengetahuan sebenarkan ianya adalah risiko jika tidak tahu banyak mengenai proses dan tindakan yang sepatutnya dilakukan oleh anda sendiri. 
Lelongline Resources adalah pihak yang menyediakan perkhidmatan panduan pembelian kenderaan lelong, kini pelbagai info boleh di akses secara online melalui handphone berinternet dan anda di kehendaki baca keseluruhan kandungan blog/website lelongline ini dan untuk dapatkan info lebih lanjut CALL 013 2552000